استاد فاطمی نیا آسمانی شد + زندگی نامه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا به ملکوت اعلی پیوست .

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا پس از تحمل یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت و آسمانی شد.

استاد فاطمی‌نیا سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود. وی از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میراسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد حسن مصطفوی (از شاگردان مرحوم آیت‌الله سید علی قاضی) تحصیل کرد و تحت تعلیم و تربیت ایشان قرار داشت و همزمان تحصیلات حوزوی را هم دنبال می‌ کرد.

او از علمای بزرگی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمدتقی بهجت، علامه جعفری و … که بیشترشان شاگردان آیت‌الله قاضی بزرگ بودند استفاد کرد.

استاد فاطمی نیا از منبری های مشهور بود. از دیگر فعالیت‌هایش می‌توان به تدریس در حوزه‌، حضور در برنامه‌های مذهبی صدا و سیما به عنوان کارشناس و سخنرانی در مراکز حوزوی و دانشگاهی اشاره کرد.

ایشان از اساتید اخلاق و عرفان بوده اند و در مورد علم رجال و عرفان نظری دارای آگاهی گسترده‌ بود و در عین حال بیشتر به خطابه در منابر عمومی اشتغال داشت.

وی از مفسران معروف و زبردست صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به‌شمار می‌رفت و جلسات متعددی در این موارد به سخنرانی پرداخته‌ است.

 

رسانه رسمی حوزه های عملیه رحلت این استاد اخلاق را به تمامی رهروان طریق حق و عاشقان بندگی  تسلیت می گوید.روحش قرین رحمت باد .

انتهای پیام